środa, 19 lipca 2017

Mocno spóźnione podsumowanie BookAThonu

Ciężko mi się było zebrać, oj ciężko, żeby podsumować to, co przeczytałam w trakcie lipcowego maratonu czytelniczego. Od razu przyznam się, bez zbędnych tłumaczeń, że nie udało mi się przeczytać wszystkiego, co zaplanowałam w tygodniu, w którym miało miejsce to wydarzenie, ale uparłam się i nie poddałam i przeczytałam wszystko, tyle że po terminie. 

W samym tygodniu Bookathonu udało mi się przeczytać książki z kategorii:

KSIĄŻKA, W KTÓREJ WAŻNĄ ROLĘ ODGRYWAJĄ ZWIERZĘTA


Było to moje pierwsze spotkanie z literackim Sherlockiem i muszę przyznać, że bardzo udane. Jednak klasyka kryminału to jest to. A Pies Baskervillów nie będzie ostatnią powieści Doyle'a po jaką sięgnę. (recenzja)

KSIĄŻKA O PRZYSZŁOŚCI


Tysiąc pięter czyli Plotkara przyszłości to książka, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Podobała mi się kreacja świata przedstawionego i różnorodność bohaterów, ich zmanierowanie, nie szanowanie zasad, ukrywanie tajemnic. Myślę, że z przyjemnością sięgnę po kolejne części, jak tylko pojawią się na rynku wydawniczym. (recenzja)

KSIĄŻKA, KTÓRA JEST BIOGRAFIĄ

Jako biografię miałam przyjemność czytać Pakistańską córkę, historię Marii Toorpakai, która dzięki pomocy rodziny i swojej niezłomności wyrwała się z ortodoksyjnego kraju, opanowanego przez Talibów i spełniła swoje marzenia. (recenzja)

Te trzy książki udało mi się przeczytać w BookAThonowym tygodniu, ostatecznie przeczytałam wtedy 1009 stron. W kolejnym tygodniu doczytałam jeszcze dwie powieści jakie sobie zaplanowałam, ich recenzje pojawią się wkrótce. 

KSIĄŻKA, KTÓRA PORUSZA TEMAT TABU

Inne zasady lata to książka o akceptacji, szukaniu własnego ja. Tematem tabu jaki porusza jest homoseksualizm. Przyznam, że mam z tą powieścią problem. Z jednej strony jest ciekawa pod tym względem, że skupiona jest na przeżyciach głównego bohatera, który próbuje odnaleźć swoje wewnętrzne ja. Z drugiej napisana jest językiem dość poetyckim, a ja po prostu nie przepadam za czytaniem powieści napisanych w ten sposób. 

ZŁA KSIĄŻKA
KSIĄŻKA ZEKRANIZOWANA W 2016 LUB 2017 ROKU

Gabinet Gadów jest złą książką ze względu na wszystkie nieszczęścia, które przytrafiają się rodzeństwu Baudelairów. Dodatkowo ta inne książki z Serii Niefortunnych Zdarzeń zostały zekranizowane w 2017 przez Netflix. Przyznam, że ta część podobała mi się bardziej niż pierwszy tom i może jednak polubię się tą serią. 



Braliście udział w tym maratonie? Sprostaliście wszystkim wyzwaniom?








1 komentarz:

  1. Nie liczą się terminy, liczy się to, że przeczytałaś wszystko, więc gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony po sobie ślad. Wszystkie komentarze są dla mnie ogromną motywacją :)